VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
spoločnosti Prvá strechárska s.r.o.
(ďalej aj ako „VOP“ alebo „Podmienky“)
Článok I.
ÚVODNÉ USTANOVENIA
Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP“ ) sa riadia právne vzťahy medzi spoločnosťou Prvá strechárska s.r.o. so sídlomPodunajská 23, 821 06 Bratislava – mestská časť Podunajské Biskupice , IČO: 47 545 348, zapísanou v OR OS Bratislava I, oddiel Sro, vložka č. 94971/B (ďalej aj ako „Prvá strechárska“ alt. „Predávajúci“ alt. „Dodávateľ“ alt. „Zhotoviteľ“), a každou fyzickou osobou alebo právnickou osobou, ktorá je kupujúcim, resp. objednávateľom, odberateľom podľa týchto VOP tovaru (ďalej aj ako „Odberateľ“ alt. „Kupujúci“ alt. „Objednávateľ“), ktorej Prvá strechárska predáva svoj tovar, alebo poskytuje služby, resp. dodáva dielo. Právne vzťahy, ktoré vznikli medzi Prvá strechárska a Odberateľom sa riadia týmito VOP, alebo písomne uzatvorenými zmluvami a pokiaľ nie sú týmito dokumentmi upravené inak, riadia sa všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky, predovšetkým Obchodným zákonníkom. Prvá strechárska a Odberateľ si môžu v písomne uzatvorených zmluvách alebo v iných dohodách a dokumentoch, medzi nimi platne uzatvorenými, upraviť práva a povinnosti odlišne od ustanovení týchto VOP. V prípade rozporov medzi takto zmluvnými stranami uzatvorenými dohodami, platí úprava vždy neskoršie uzatvorenej zmluvy (dohody, listiny). Zmeny vo VOP počas trvania zmluvného vzťahu medzi zmluvnými stranami nemajú vplyv na dohodami a zmluvami odlišne upravené práva, a to ani napriek tomu, že zmeny vo VOP boli vykonané neskôr. V prípade sporu o výklad zmluvy platia vždy prednostne podmienky týchto VOP.
Tieto Podmienky primerane upravujú aj všetky zmluvné vzťahy, objednávky a konkludentné zmluvy uzatvorené medzi Prvá strechárska a Odberateľom.
(1) Tieto Podmienky sa aplikujú bezvýhradne (výlučne). Spoločnosť Prvá strechárska neuznáva všeobecné podmienky Odberateľa, okrem prípadu a v rozsahu v akom s nimi výslovne súhlasila v písomnej forme. Potvrdenie akejkoľvek zmluvy, alebo objednávky Odberateľa nepredstavuje takýto súhlas.
(2) V prípade nezaplatenia riadnej a splatnej pohľadávky Prvá strechárska od Odberateľa zakladá právo na uplatnenie úroku z omeškania podľa § 369 Obch. zákonníka z výšky nezaplatenej pohľadávky vo výške 18,25 % ročne. Uplatnenie úroku z omeškania nijako nezmenšuje aj možnosť uplatnenia náhrady škody tak, ako táto bude vyčíslené v samotnom nároku Prvá strechárska voči Odberateľovi.
(3) Tieto Podmienky sa aplikujú bezvýhradne (výlučne). Spoločnosť Prvá strechárska neuznáva všeobecné podmienky Dodávateľa, okrem prípadu a v rozsahu v akom s nimi výslovne súhlasila v písomnej forme. Prevzatie dodávok alebo služieb Dodávateľa ani ich zaplatenie nepredstavujú takýto súhlas.
Zmluvné strany – Prvá strechárska a Odberateľ
Forma dokumentov – formou listu, faxu, elektronickou poštou, t.j. e-mailom, tiež konkludentne.
Miesto doručovania zásielok, kontaktné miesto – všetky listiny sa doručujú do miesta, ktoré si zmluvné strany určili ako kontaktné miesto v zmluve, inak do sídla právnickej osoby alebo na adresu trvalého bydliska fyzickej osoby.
Kúpna zmluva – písomná listina pod týmto názvom, ale aj akékoľvek vzájomne potvrdené návrhy zmluvných strán, ktoré obsahuje základné náležitosti: predmet kúpy a jeho špecifikáciu, dátum dodania, kúpnu cenu, napr. ponuka a objednávka, ktorou je potvrdená.
Článok II.
SPÔSOB OBJEDNANIA TOVARU PRI KÚPNEJ ZMLUVE
Kupujúci si v súlade s úpravou vzájomných vzťahov s Predávajúcim objednáva tovar spôsobom určeným v nasledujúcich ustanoveniach tohto článku VOP. Objednávka musí byť doručená písomne.. Objednávka musí obsahovať:
- a) obchodné meno Kupujúceho,
- b) sídlo Kupujúceho,
- c) presnú špecifikáciu druhu i množstva objednávaného tovaru,
- d) požadovaný termín dodania,
- e) spôsob odberu a miesto dodania tovaru,
- f) meno, priezvisko, bydlisko a telefonický kontakt na štatutárneho zástupcu Kupujúceho, ak je právnickou osobou,
- g) meno, priezvisko, bydlisko a telefonický kontakt na osobu, ktorá je za Kupujúceho oprávnená vybavovať konkrétnu objednávku.
Pre uzatvorenie kúpnej zmluvy, resp. iných dojednaní a pre ich rozsah je rozhodujúca písomne potvrdená objednávka Predávajúcim. Objednávka zaväzuje Predávajúceho až po písomnom potvrdení jej akceptácie zo strany Predávajúceho. Predávajúci môže v niektorých prípadoch od takejto písomnej akceptácie upustiť a akceptovať objednávku telefonicky alebo môže akceptáciu objednávky podmieniť. Všeobecne platí, že nepotvrdená objednávka Kupujúceho nie je pre Predávajúceho záväzná.
Potvrdená objednávka Predávajúcim je pre Kupujúceho záväzná. V prípade, že Kupujúci upustí od záväznej objednávky, je povinný Predávajúcemu zaplatiť zmluvnú pokutu vo výške 15% z kúpnej ceny za objednaný tovar.
Článok III.
UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY
Pre Predávajúceho a Kupujúceho sú záväzné údaje obsiahnuté v písomnej akceptácii objednávky Kupujúceho vystavenej Predávajúcim, písomným potvrdením Predávajúceho o akceptácií objednávky Kupujúceho je kúpna zmluva uzatvorená. Ak je medzi Predávajúcim a Kupujúcim uzatvorená písomná kúpna zmluva, sú pre zmluvné strany záväzné údaje uvedené v kúpnej zmluve, a to aj v prípade, ak sú tieto odlišné od údajov uvedených v písomnej akceptácii ponuky Kupujúceho vystavenej Predávajúcim. Akékoľvek nadväzujúce alebo vedľajšie dojednania alebo dohody ku kúpnej zmluve musia byť uskutočnené výlučne v písomnej forme a musia byť písomne potvrdené oboma zmluvnými stranami. S jedinou výnimkou, pokiaľ bola kúpna zmluva uzavretá iba konkludentne.
Článok IV.
DODACIE PODMIENKY
Predávajúci podľa písomne akceptovanej objednávky dodá Kupujúcemu tovar za podmienok určených v nasledujúcich ustanoveniach tohto článku VOP.
Predávajúci dodá tovar v mieste a v čase určenom v kúpnej zmluve. O dodaní tovaru bude spísaný protokol o odovzdaní tovaru, podpísaný obidvomi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, ak sa na tom strany dohodnú v zmluve, inak sa za dodanie tovaru považuje podpísanie dodacieho listu Kupujúcim alebo osobou, ktorá vystupuje v mene Kupujúceho v mieste dodania tovaru. V prípade, že Predávajúci je povinný na základe kúpnej zmluvy zabezpečiť odoslanie predmetu kúpy, protokol o odovzdaní tovaru sa nespisuje a dokladom o prevzatí bude dodací list dopravcu.
V prípade, ak sa spisuje protokol o odovzdaní tovaru, tak tento musí obsahovať aspoň:
- a) číslo kúpnej zmluvy,
- b) obchodné meno, sídlo a IČO v prípade právnickej osoby, resp. meno a priezvisko, trvalé bydlisko a dátum narodenia v prípade fyzickej osoby Kupujúceho a Predávajúceho,
- c) označenie tovaru (druh zariadenia, príslušenstvo, sériové číslo, rok výroby),
- d) preberajúcu osobu (meno a priezvisko),
- e) miesto dodania tovaru,
- f) dátum prevzatia tovaru.
Nespísanie protokolu nemá vplyv na riadne dodanie predmetu kúpy Predávajúcim.
Kupujúci môže po podpise kúpnej zmluvy zmeniť miesto dodania alebo čas dodania, a to písomne. Pre Predávajúceho je zmena miesta alebo času dodania tovaru záväzná, len v prípade, ak ich písomne potvrdí. Ak Predávajúci zmeny miesta a času dodania tovaru písomne potvrdí, považuje sa to za zmenu kúpnej zmluvy. Pokiaľ Predávajúci nepotvrdí zmeny času alebo miesta dodania tovaru, platia údaje uvedené v kúpnej zmluve. Pokiaľ zmenou miesta alebo času dodania tovaru Predávajúcemu vzniknú vyššie náklady je Kupujúci povinný ich uhradiť.
Čas dodania tovaru môže byť stanovený presným dátumom, prípadne lehotou, ktorá začína plynúť odo dňa podpísania kúpnej zmluvy. Pokiaľ je čas dodania stanovený lehotou, je Dodávateľ oprávnený dodať tovar počas celej tejto lehoty. Potvrdenie zmeny tovaru sa chápe ako zmena kúpnej zmluvy.
V prípade, ak Predávajúci nebude schopný dodať tovar v termíne stanovenom kúpnou zmluvou z dôvodov vyššej moci alebo akýchkoľvek nariadení vlády SR alebo iného štátu z dôvodu pandemických opatrení, čas dodania tovaru sa primerane predlžuje o čas trvania dôvodov vyššej moci/iných opatrení. Za vyššiu moc sa považujú skutočnosti nepredvídateľné, prípadne predvídateľné, ale neovplyvniteľné, pričom majú vplyv na vyhotovenie alebo dodanie predmetu kúpy napr.: štrajky, opatrenia orgánov verejnej moci, prírodné živly a katastrofy. Predávajúci je v zásade, pokiaľ to bude možné, povinný oznámiť tieto skutočnosti Kupujúcemu spolu s oznámením aspoň približného možného času dodania tovaru. Pokiaľ sa v dôsledku vyššej moci stane plnenie Predávajúceho nemožným, jeho povinnosť dodať tovar Kupujúcemu zaniká. V prípade, že sa plnenie Predávajúceho v dôsledku vyššej moci stane splniteľným len pri zvýšených hospodárskych nákladoch môže Predávajúci od kúpnej zmluvy odstúpiť.
PredávajPokiaľ je Predávajúci povinný, v zmysle kúpnej zmluvy, dodať tovar na v kúpnej zmluve určené miesto je Predávajúci povinný ho tam dopraviť na vlastné náklady, ktoré sú zarátané v cene tovaru. Pokiaľ je miestom dodania tovaru sídlo alebo iné miesto podnikania Predávajúceho, prípadne iné miesto, kde je tovar vyrobený, či skladovaný Predávajúcim, je tovar riadne a včas dodaný v momente, kedy Predávajúci oznámi Kupujúcemu, že si môže tovar prevziať.
Pokiaľ Predávajúci nemôže tovar v mieste dodania odovzdať Kupujúcemu, pretože tento neposkytol potrebnú súčinnosť, tovar sa považuje za dodaný v momente jeho dopravenia na určené miesto dodania tovaru. Kupujúci je povinný nahradiť všetky náklady, ktoré vzniknú Predávajúcemu v dôsledku neprevzatia tovaru, všetku škodu a ušlý zisk.
V prípade, ak si Kupujúci tovar neprevezme ani po výzve Predávajúceho je Predávajúci oprávnený účtovať Kupujúcemu odplatu za skladovanie vo výške 0,5 % z kúpnej ceny tovaru. To platí aj v prípade, že Kupujúci požiada o odklad dodania tovaru.
Pokiaľ sa Kupujúci a Predávajúci dohodli, že Predávajúci zabezpečí prepravu tovaru, je tovar dodaným momentom odovzdania tovaru na prepravu prvému dopravcovi. Predávajúci je povinný previesť na Kupujúceho práva z prepravnej zmluvy voči dopravcovi, pokiaľ ich nemá priamo na základe prepravnej zmluvy. Predávajúci je povinný bezodkladne doručiť Kupujúcemu všetky listiny potrebné na nakladanie s tovarom. Predávajúci je oprávnený, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak, určiť dopravnú cestu, dopravný prostriedok, ako aj dopravu alebo vedúceho dopravy tovaru. Ak sa zmluvné strany nedohodnú inak, bude tovar dodaný nezabalený a nechránený proti mrazu. Predávajúci spolu s predmetom kúpy odovzdá Kupujúcemu všetky doklady a listiny patriace k tovaru Kupujúci je povinný tovar ihneď po tom, čo získa možnosť s ním nakladať, dôkladne prezrieť a zistiť, či nemá vady. Všetky zistené zjavné vady je Kupujúci povinný bezodkladne písomne oznámiť Predávajúcemu, najneskôr do 48 hodín od momentu, kedy získal možnosť s tovarom nakladať.
Pokiaľ Kupujúci v rozpore s povinnosťami stanovenými kúpnou zmluvou alebo týmito VOP neprevezme tovar, a to ani po písomnej výzve Predávajúceho a uplynutí dodatočnej lehoty na prevzatie, je Predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť. Práva zo vzniknutej škody tým nie sú dotknuté.
KupujúAk sa plnenie Predávajúceho stane nemožným a táto nemožnosť plnenia bude preukázateľne spôsobená zavinením Predávajúceho, Kupujúci má právo požadovať náhradu škody. V každom prípade sa nárok na náhradu škody Kupujúceho obmedzuje na sumu predstavujúcu 10 % hodnoty tovaru alebo jeho časti, ktorá pre nemožnosť plnenia nemohla byť Kupujúcemu dodaná. Nároky na náhradu škody Kupujúceho, ktoré presahujú sumu zodpovedajúcu 10 % hodnoty tohto tovaru, sú vylúčené.
Predávajúci nie je povinný poistiť tovar pre prípad škody počas jeho prepravy, ak kúpna zmluva s Kupujúcim neustanoví inak.
Článok V.
CENA TOVARU
Cena tovaru sa riadi cenníkom určeným Predávajúcim platným v čase potvrdenia akceptácie objednávky v zmysle VOP a nasledujúcimi ustanoveniami článkov VOP. Ceny uvádzané v ponuke sú vždy uvádzané ako ceny bez DPH, pokiaľ nie je v dotknutej listine ustanovené inak.
Predávajúci si vyhradzuje právo osobitne dohodnúť s konkrétnym Kupujúcim cenové a platobné podmienky pri konkrétnej objednávke tovaru, a to aj odlišne od VOP, platného cenníka a iných zmlúv. Predávajúci má vyhradené právo jednostranne zvýšiť cenu konkrétneho objednaného tovaru oproti cene určenej podľa predchádzajúcich ustanovení tohto článku, ak medzi dňom potvrdenia akceptácie objednávky tovaru a dňom úhrady jeho kúpnej ceny Kupujúcim vzrastie kurz euro (EUR) voči americkému doláru podľa oficiálneho kurzového lístka Národnej banky Slovenska (NBS) o viac ako jedno percento. Predávajúci má v takomto prípade právo jednostranne zvýšiť cenu objednaného tovaru o sumu rovnajúcu sa percentu rastu daného menového kurzu.
Zničenie, poškodenie, strata predmetu kúpy v čase, keď nebezpečenstvo škody na tovare prešlo na Kupujúceho nemá vplyv na povinnosť riadne a včas zaplatiť Kupujúcemu kúpnu cenu.
Článok VI.
PLATOBNÉ PODMIENKY
Kupujúci je povinný za tovar, ktorého objednávka bola akceptovaná Predávajúcim, riadne a včas zaplatiť kúpnu cenu za podmienok určených v nasledujúcich ustanoveniach tohto článku VOP. Kúpna cena objednaného tovaru je splatná pred dodaním tovaru podľa dohody s Predávajúcim na základe predbežnej faktúry, vyžiadania zálohy, alebo na základe daňového dokladu, ktorých náležitosti budú určené dohodou Predávajúceho a Kupujúceho obsiahnutou v potvrdenej objednávke alebo v kúpnej zmluve. Kúpna ceny tovaru sa v prípade bezhotovostnej platby považuje za uhradenú dňom, kedy bude poukázaná cena tovaru pripísaná na účet Predávajúceho.
Kupujúci môže všetky platby vrátane kúpnej ceny tovaru voči Predávajúcemu platiť v hotovosti, a to v kontaktnom mieste určenom kúpnou zmluvou, inak v sídle Predávajúceho alebo na účet uvedený v predbežnej faktúre, prípadne v mieste respektíve na účet oznámený mu Predávajúcim písomne.
Pokiaľ Kupujúci nezaplatí akúkoľvek platbu vrátane kúpnej ceny tovaru alebo jej časť v termíne stanovenom predbežnou faktúrou – Vyžiadaním zálohy, kúpnou zmluvou alebo týmito VOP, má Predávajúci právo požadovať úroky z omeškania vo výške 18,25 % ročne z dlžnej sumy.
Nárok Predávajúceho na náhradu spôsobenej škody tým nie je dotknutý. Ak je Kupujúci povinný v súlade s kúpnou zmluvou pred dodaním tovaru zaplatiť Predávajúcemu zálohu a nezaplatí ju riadne a včas, môže Predávajúci po upozornení a vypršaní primeranej lehoty na platenie, odmietnuť dodať tovar do doby, kým Kupujúci zálohu nezaplatí alebo odstúpiť od zmluvy. Kupujúci je povinný okrem úrokov z omeškania nahradiť Predávajúcemu náklady, ktoré mu vznikli v dôsledku skutočnosti, že v dôsledku omeškania úhrady zálohy dodal tovar neskôr ako bolo dohodnuté v potvrdenej objednávke alebo kúpnej zmluve.
Predávajúci vystaví daňový doklad na kúpnu cenu tovaru v súlade s platnými právnymi predpismi. Vystavenie resp. nevystavenie daňového dokladu nemá vplyv na povinnosť Kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu tovaru riadne a včas.
Kupujúci nie je oprávnený jednostranne platby znížiť, podmieňovať ich alebo započítať. Jednostranné započítanie je možné len na základe právoplatného rozhodnutia príslušného súdu potvrdzujúceho oprávnenosť nárokov Kupujúceho voči Predávajúcemu.
Článok VII.
VLASTNÍCTVO, NEBEZPEČENSTVO ŠKODY
Kupujúci nadobudne vlastnícke právo k tovaru v momente, keď mu ho Predávajúci odovzdá alebo v momente odovzdania alebo doručenia prepravných dokladov viažucich sa k dodávanému tovaru, ale len v prípade, že Kupujúci uhradil kúpnu cenu a ďalšie pohľadávky, ktoré mal voči Predávajúcemu, napr. poplatky, náhradu škody, zmluvné pokuty a pod. V prípade, že Predávajúci má v čase dodania tovaru alebo v čase odovzdania prepravných dokladov voči Kupujúcemu pohľadávky vyplývajúce z kúpnej zmluvy, nadobudne Kupujúci vlastnícke právo až ich úplným uspokojením v zmysle výhrady vlastníctva uvedenej vo VOP.
Na Kupujúceho prechádza nebezpečenstvo škody na tovare vždy v momente, keď Predávajúci tovar vyskladní zo svojho skladu za účelom jeho dodania na miesto určené v potvrdenej objednávke, kúpnej zmluve alebo odovzdania Kupujúcemu priamo na mieste, kde sa nachádza sklad Predávajúceho. V prípade, že miestom dodania je sklad Predávajúceho a Kupujúci napriek tomu, že mu bolo oznámené, že môže s tovarom nakladať si tovar neprevezme, nebezpečenstvo škody na veci na Kupujúceho prechádza momentom, kedy si mohol tovar po prvý krát prevziať.
Článok VIII.
VADY TOVARU, ZÁRUKA ZA AKOSŤ
Zodpovednosť za vady tovaru, záruka za akosť tovaru a práva a povinnosti z nich vyplývajúce sa riadia právnymi predpismi platnými na území Slovenskej republiky. S výnimkou spotrebiteľských zmlúv, pri ktorých Kupujúci tovar nekupuje v rámci alebo pre účely jeho podnikateľskej činnosti, sa taktiež spravujú týmito VOP. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru, ktorý mal tovar v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare na Kupujúceho. Ak nie je dohodnuté inak, záručná doba na dodaný tovar je 12 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru Kupujúcim. Predávajúci zodpovedá za vady na tovare, ktoré vzniknú počas trvania záruky. Pre Kupujúcich, ktorí sú v právnom postavení spotrebiteľa platia zákonné lehoty záručnej doby.
Predávajúci nezodpovedá ani za vady tovaru, o ktorých Kupujúci v čase uzatvorenia zmluvy alebo prevzatia tovaru vedel alebo s prihliadnutím na okolnosti, za ktorých sa zmluva uzavrela, musel vedieť. Skryté vady tovaru, ako aj vady tovaru, za ktoré zodpovedá Predávajúci zo záruky, je Kupujúci povinný bezodkladne po ich zistení písomne oznámiť Predávajúcemu – poverenej osobe, najneskôr však do 24 hodín od ich zistenia.
Kupujúcemu zanikajú práva z vád tovaru ako aj z vád na, ktoré sa vzťahuje záruka, ktoré:
- a) Kupujúci neoznámil v súlade s týmito VOP,
- b) ktoré Kupujúci nezistil, pričom zistiteľné pri vynaložení odbornej starostlivosti boli, pretože nevykonal obhliadku v súlade s týmito VOP alebo ju nevykonal s odbornou starostlivosťou,
- c) ktoré Kupujúci nezistil neskôr ako určujú tieto VOP, napriek tomu, že boli zistiteľné pri vynaložení odbornej starostlivosti.
Kupujúci poskytne Predávajúcemu plnú súčinnosť, aby obhliadku tovaru mohol vykonať.
Pokiaľ bude reklamácia oprávnená, Predávajúci zároveň v čase určenom na rozhodnutie o oprávnenosti reklamácie podľa týchto VOP určí lehotu a spôsob odstránenia vady. V prípade chýbajúcich dokladov alebo príslušenstva je Predávajúci povinný ich bezodkladne doručiť Kupujúcemu do miesta dodania. Kupujúci je povinný pri vybavovaní reklamácií zabezpečiť Predávajúcemu alebo ním povereným osobám prístup k tovaru a poskytnúť plnú súčinnosť, aby Predávajúci mohol odstrániť vady na tovare.
Predávaj
Článok IX.
VÝHRADA VLASTNÍCTVA
Ustanovenia tohto článku sa vzťahujú na upravenie niektorých práv a povinností medzi Predávajúcim a Kupujúcim, keď Kupujúci tovar užíva, ale ešte k nemu nenadobudol vlastnícke právo.
V prípade, že Kupujúci zaplatí kúpnu cenu tovaru až po jeho prevzatí, Predávajúci zostáva vlastníkom tovaru až do času úplného zaplatenia kúpnej ceny tovaru Predávajúcemu (výhrada vlastníctva). Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza v súlade týmito VOP. Kupujúci je v danom prípade len držiteľom tovaru. Pri spracovaní a opracovaní tovaru, u ktorého existuje výhrada vlastníctva podľa týchto VOP, zostáva tento tovar vo vlastníctve Predávajúceho.
Pri spracovaní, spojení a zmiešaní tovaru, u ktorého existuje výhrada vlastníctva podľa týchto VOP s iným tovarom vo vlastníctve Kupujúceho, nadobúda Predávajúci spoluvlastnícke právo k novej veci v pomere účtovnej ceny tovaru, u ktorého existuje výhrada vlastníctva podľa týchto VOP, k účtovnej cene iného použitého tovaru.
Kupujúci nesmie dať do doby, kým sa stane vlastníkom tovaru do užívania tretej osobe, nesmie ho predať ani prenajať, zaťažiť, použiť na zabezpečenie svojich záväzkov.
Keď Kupujúci napriek uvedenému zákazu umožní tretej osobe, aby s tovarom nakladala, prípadne tovar na tretiu osobu previedla, a nebude možné toto právo tretieho zrušiť, je Kupujúci povinný previesť na Predávajúceho platby, ktoré mu boli zaplatené z titulu právneho vzťahu medzi ním a treťou osobou a práva prípadne nároky, ktoré mu vznikli, a to do výšky ešte nesplatenej kúpnej ceny. Kupujúci je povinný nahradiť Predávajúcemu všetky náklady spojené s uplatnením a vymožením vlastníckeho a spojených práv či nárokov viažucich sa k tovaru.
Kupujúci je povinný okamžite oznámiť Predávajúcemu všetky škody na dodanom tovare, všetky exekučné konania, v ktorých exekútor do súpisu hnuteľných vecí zaradí aj tovar, ktorý podlieha výhrade vlastníckeho práva alebo na základe ktorých bude veriteľ uspokojovaný predajom hnuteľnej veci – tovarom podliehajúcemu výhrade vlastníckeho práva a doručiť Predávajúcemu kópie exekučných príkazov a príslušné protokoly, či iné listiny, ktoré boli v priebehu exekučného konania vyhotovené a doručené Kupujúcemu. Okrem toho je Kupujúci povinný vykonať všetky opatrenia na odvrátenie exekúcie.
V prípade úplného zničenia alebo odcudzenia tovaru má Predávajúci právo započítať si s poistným plnením čiastku, zodpovedajúcu všetkým budúcim doposiaľ neuhradeným pohľadávkam Predávajúceho z kúpnej zmluvy. Prípadný zostatok poistného plnenia vyplatí Predávajúci Kupujúcemu. Kupujúci je povinný zabezpečiť zodpovedajúcim spôsobom tovar proti riziku krádeže vlámaním.
Kupujúci je povinný v čase trvania výhrady vlastníckeho práva na požiadanie Predávajúceho zabezpečiť svoje záväzky voči Predávajúcemu, a to spôsobmi uvedenými v kúpnej zmluve.
Kupujúci je povinný oznámiť Predávajúcemu miesto trvalého alebo obvyklého umiestnenia tovaru a bezodkladne Predávajúceho informovať o všetkých zmenách tohto umiestnenia, umožniť kedykoľvek prístup Predávajúcemu k tovaru, a to aj bez výzvy resp. oznámenia Predávajúceho o jeho úmysle skontrolovať tovar.
Článok X.
ZODPOVEDNOSŤ ZA ŠKODY
Predávajúci a Kupujúci sú zodpovední za škodu, ktorú spôsobia porušením svojich povinností.
Predávajúci je povinný nahradiť Kupujúcemu vzniknutú škodu len do výšky poistného plnenia zo zodpovednosti za tovar. Pokiaľ Predávajúci takúto poistnú zmluvu nemá dojednanú, tak je povinný Predávajúci nahradiť Kupujúcemu škodu len do výšky nákladov na opravu poškodeného tovaru alebo uvedenie poškodeného tovaru do pôvodného stavu.
Táto limitácia náhrady škody neplatí, ak:
- a) je škoda spôsobená úmyselne Predávajúcim,
- b) Nenahrádza sa škoda, ktorá prevyšuje škodu, ktorú mohla povinná strana v čase vzniku záväzkovo-právneho vzťahu ako možný dôsledok porušenia svojej povinnosti predvídať alebo ktorú bolo možné predvídať s prihliadnutím na skutočnosti, ktoré v uvedenom čase povinná strana poznala alebo mala poznať pri obvyklej starostlivosti.
Článok XI.
UKONČENIE KÚPNEJ ZMLUVY
Kúpna zmluva sa končí dňom vysporiadanie všetkých práv, povinností a nárokov zmluvných strán z nej vyplývajúcich.
Pred dobou podľa predchádzajúceho bodu je možné kúpnu zmluvu ukončiť dohodou zmluvných strán alebo odstúpením v súlade s týmto článkom VOP a s platnými všeobecne záväznými právnymi predpismi.
Predávajúci je oprávnený od zmluvy odstúpiť, ak:
- a) ak Kupujúci je v omeškaním zo zaplatením kúpnej ceny tovaru, a to aj napriek písomnej výzve Predávajúceho na jej uhradenie v primeranej dodatočnej lehote,
b)po uzatvorení kúpnej zmluvy s Kupujúcim vznikli preukázateľné skutočnosti na strane Kupujúceho, ktoré odôvodňujú oprávnené pochybnosti o možnostiach skorého a úplného plnenia všetkých povinností a záväzkov zo strany Kupujúceho, hlavne vo vzťahu ku zaplatení kúpnej ceny, je Predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy a dodania tovaru odstúpiť, resp. požadovať na Kupujúcom okamžitú úhradu kúpnej ceny tovaru nezávislú na údajoch uvedených na faktúre,
- c) nebola ani v primeranej dodatočnej lehote uhradená záloha kúpnej ceny za tovar v súlade s týmito VOP,
- d) v ostatných prípadoch, keď to umožňujú tieto VOP, kúpna zmluva alebo platné všeobecne záväzné právne predpisy.
Odstúpením kúpna zmluva zaniká od počiatku. Platnosť kúpnej zmluvy sa končí v momente doručenia odstúpenia Predávajúceho Kupujúcemu. Odstúpením od kúpnej zmluvy nezanikajú práva a povinnosti, ktoré vznikli v dôsledku porušenia kúpnej zmluvy, a to najmä nárok na náhradu škody, zmluvné pokuty a iné sankcie, ušlý zisk a pod. Kupujúci je v prípade odstúpenia povinný na vlastné náklady dopraviť tovar Predávajúcemu. V prípade, že tak neurobí, je Predávajúci na náklady Kupujúceho oprávnený tovar odobrať a dopraviť aj sám. Kupujúci je povinný tovar odovzdať Predávajúcemu v pôvodnom stave, t.j. v stave ku dňu prevzatia a odovzdania tovaru. Ak Kupujúci poruší túto svoju povinnosť, Predávajúci je oprávnený tovar uviesť do pôvodného stavu na náklady Kupujúceho, pričom nezodpovedá za žiadnu škodu, ktorá by týmto postupom Kupujúcemu mohla vzniknúť. Vrátenie alebo odobratie tovaru podľa predchádzajúceho ustanovenia nemá vplyv na povinnosť Kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu tovaru v plnej hodnote.
Článok XII.
VŠEOBECNÉ USTANOVENIA Zmluvy o dielo
- Tieto VOP sa aplikujú aj na všetky zmluvné vzťahy, ktoré Prvá strechárska uzatvára s druhou zmluvnou stranou, bez ohľadom na jej právnu formu – fyzickou alebo právnickou osobou, predovšetkým za účelom vykonania určitého diela, poskytnutia služieb, dodávky prác, materiálu a/alebo tovaru pre Objednávateľa. Pre účely tejto časti VOP sa Prvá strechárska môže označovať aj ako „Dodávateľ“ alebo „Zhotoviteľ“.
- Dielom sa na účely týchto VOP rozumie najmä zhotovenie, montáž, údržba, oprava alebo úprava stavby alebo jej časti.
- Zmluva sa považuje za uzavretú:
- a) dňom podpísania písomného vyhotovenia zmluvy obidvomi zmluvnými stranami a obdŕžaní minimálne jedného obojstranne podpísaného rovnopisu každou zo zmluvných strán;
- b) dňom včasného doručenia písomného potvrdenia Dodávateľa, ktorým Dodávateľ akceptuje podmienky navrhnuté Objednávateľom v Zmluve resp. objednávke a v týchto VOP; v prípade ak bude potvrdenie Dodávateľa obsahovať podmienky odchylné od podmienok uvedených v zmluve resp. objednávke Objednávateľa alebo týchto VOP, bude takýmito odchylnými podmienkami Objednávateľ viazaný len ak s nimi vysloví písomný súhlas a doručí ho Dodávateľovi alebo
- c) dňom začatia vykonávania určitého diela, poskytnutia služieb, dodávky určitého druhu prác, materiálu a/alebo tovaru Dodávateľom pre Objednávateľa ako konkludentného prejavu vôle znamenajúceho akceptovania podmienok navrhnutých mu Objednávateľom v zmluve resp. objednávke a v týchto VOP.
- Predmet zmluvy: Predmetom zmluvy je záväzok Dodávateľa vykonať určité dielo, služby a/alebo dodávky určitého druhu prác, materiálu a/alebo tovaru pre Objednávateľa a záväzok Objednávateľa zaplatiť Dodávateľovi cenu za vykonanie diela, služby a/alebo dodávky (ďalej len „Cena“).
- Dodávateľ je povinný vykonať predmet zmluvy v zmluvne dohodnutom rozsahu. Akékoľvek práce nad zmluvne dohodnutý rozsah je Dodávateľ oprávnený vykonať len na základe osobitnej písomnej dohody s Objednávateľom. Písomnou dohodou je aj zápis v stavebnom denníku alebo protokol z porady/obhliadky podpísaný vopred v zmluve stanovenými oprávnenými osobami Objednávateľa a Dodávateľa.
- Platobné podmienky: V prípade, ak sa zmluvné strany dohodli na čiastkovom plnení, Dodávateľ sa zaväzuje čiastkovo (mesačne alebo v iných dohodnutých intervaloch) predkladať Objednávateľovi doklady preukazujúce čiastkové plnenie za účelom overenia ich správnosti, v dvoch vyhotoveniach. Objednávateľ potvrdí správnosť dokladov podpisom Súpisu vykonaných prác a dodávok, Dodacieho listu príp. iného obdobného dokladu oprávnenou osobou Objednávateľa. V prípadoch ak sa Objednávateľ k Súpisu vykonaných prác a dodávok v lehote 5 pracovných dní od jeho obdržania nevyjadrí, má sa za to, že Objednávateľ s predmetným Súpisom vykonaných prác a dodávok súhlasí – tzv. fikcia súhlasu. Splatnosť faktúr Dodávateľa je 14 dní odo dňa jej vystavenia.
- Vrátenie faktúr: V prípade, ak faktúra nebude obsahovať všetky a zároveň správne náležitosti a prílohy v zmysle zmluvy a týchto VOP, má Objednávateľ právo vrátiť faktúru bez zaplatenia Dodávateľovi na jej doplnenie a/alebo opravu, a to v lehote 7 pracovných dní odo dňa jej doručenia, spolu s presným popisov dôvodov jej vrátenia. V tomto prípade lehota splatnosti fakturovanej sumy plynie odznova odo dňa doručenia novej – opravenej a/alebo doplnenej faktúry Objednávateľovi. V prípade, ak Objednávateľ vráti faktúru po vyššie uvedenej lehote, resp. v uvedenej lehote ale bez popisu dôvodov jej vrátenia, má sa za to, že faktúra je vystavená riadne a platí pôvodná lehota splatnosti faktúry.
- Dodávateľ môže postúpiť svoju pohľadávku voči Objednávateľovi inej osobe len s predchádzajúcim písomným súhlasom Objednávateľa. Uvedený zákaz postúpenia sa neaplikuje na pohľadávky Dodávateľa voči Objednávateľovi, ktoré sú viac ako 15 dní po lehote splatnosti.
- Prevzatie diela: Objednávateľ sa zaväzuje poskytnúť pri preberaní a odovzdávaní diela maximálnu súčinnosť. Dielo je samostatným celkom a bude odovzdané naraz, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. Zhotoviteľ je povinný Objednávateľovi oznámiť ukončenie vykonávania diela zápisom v stavebnom denníku/montážnom denníku a vyzvať písomne/mailom Objednávateľa na prevzatie diela minimálne 3 kalendárne dni vopred. Dielo sa Objednávateľ zaväzuje prevziať aj v prípade, že bude mať vady, ktoré samy o sebe a ani v spojení s inými nebránia v užívaní diela. V prípade, že Objednávateľ odmietne prevziať dielo v rozpore s touto zmluvou alebo sa bezdôvodne nezúčastní preberacieho konania, má sa za to, že dielo sa považuje za odovzdané a prevzaté na tretí deň po dni, kedy bolo preberacie konanie zvolané.
- Povinnosti Zhotoviteľa: Zhotoviteľ bude počas realizácie diela viesť montážny denník, ktorý bude uložený u stavbyvedúceho Objednávateľa. Oprávnený zástupca Zhotoviteľa bude v montážnom denníku denne zaznamenávať údaje súvisiace s technologickým a časovým postupom prác, s kvalitou vykonaných prác a ostatné, ktoré oprávnená osoba Objednávateľa každý deň v priebehu realizácie písomne potvrdí, alebo rozporuje.
Zhotoviteľ sa zaväzuje, že v priebehu realizácie diela bude dodržiavať požiadavky Zákona č. 79/2015 Z.z. o odpadoch v znení neskorších predpisov a Zákona č. 245/2003 Z.z. o integrovanej prevencii a kontrole životného prostredia a ostatných súvisiacich právnych predpisov.
Zhotoviteľ je zodpovedný za pravidelné preškoľovanie svojich pracovníkov v oblasti BOZP v zmysle zákona č. 124/2006 Z.z, v rozsahu nimi vykonávaných činností
Zodpovednosť za zamestnancov: Zhotoviteľ zodpovedá
a.) za založenie pracovnoprávneho vzťahu so zamestnávanými fyzickými osobami, ktoré pre neho pracujú v zmysle Zákona č. 311 /2001 Z.z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov
b.) za splnenie oznamovacej povinnosti za tieto fyzické osoby voči Sociálnej poisťovni, v zmysle § 231 ods. 1 písm. b) zákona č. 461/2003 Z.z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov
c.) za splnenie oznamovacej povinnosti za tieto fyzické osoby voči príslušným zdravotným poisťovniam
Zhotoviteľ je povinný v zmysle Zákona č. 82/2005 Z.z. o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní a zákona č. 125/2006 Z.z. o inšpekcii práce v platnom znení poskytovať kontrolným orgánom informácie v rozsahu svojej pôsobnosti, poskytovať doklady, vyjadrenia a ďalšie písomnosti potrebné na zabezpečenie prípravy kontroly a výkonu kontroly.
Zhotoviteľ sa zaväzuje dodržiavať hore uvedené ustanovenia, v prípade ich porušenia sa zväzuje k plnej zodpovednosti za zistené priestupky a k plnej náhrade postihov a sankcií uložených kontrolnými orgánmi.
Termín začatia, Termín ukončenia, Presný termín realizácie jednotlivých etáp určí hlavný stavbyvedúci zápisom v stavebnom denníku, ak nie sú určené v objednávke Objednávateľa. Návrh súpisu vykonaných prác schválený a podpísaný stavbyvedúcim predložiť Objednávateľovi do 5 dní po ukončení mesiaca.
Zhotoviteľ vystaví faktúru po schválení návrhu súpisu prác, do 15. kalendárneho dňa nasledujúceho mesiaca s dátumom vystavenia totožným, alebo neskorším ako sú dátumy na prílohách a s dátumom dodania totožným s mesiacom v ktorom boli práce vykonané.
- Záruka za dielo
60 mesiacov na stavebnú časť, na technologickú časť podľa záruk stanovených výrobcom technológií.
Záručná doba začína plynúť dňom odovzdania a prevzatia diela alebo jeho častí. Zhotoviteľ zodpovedá za vady, ktoré má dielo v čase jeho odovzdania a prevzatia. Zmluvne dohodnutá záruka zahŕňa všetku zodpovednosť Zhotoviteľa za vady diela, ktoré Objednávateľ ani pri vynaložení odbornej starostlivosti nemohol zistiť pri odovzdaní a prevzatí diela (ďalej len „skryté vady“), a ktoré boli spôsobené porušením zmluvných povinností Zhotoviteľa podľa zmluvy. Nároky z vád diela sa spravujú príslušnými ustanoveniami Zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.
Zhotoviteľ nenesie zodpovednosť za vady, ktoré boli spôsobené použitím nevhodných pokynov, podkladov alebo vecí poskytnutých Objednávateľom a Zhotoviteľ ani pri vynaložení odbornej starostlivosti nemohol túto nevhodnosť zistiť, alebo na ňu písomne upozornil Objednávateľa a ten na ich použití písomne trval. Zhotoviteľ nemôže niesť ďalej Zodpovednosť za vady, ktoré vznikli v dôsledku chybného riešenia v dokumentácii, na základe ktorej bolo dielo vykonávané, ak nebol Zhotoviteľ aj predkladateľom takejto dokumentácie. Zhotoviteľ ďalej nenesie zodpovednosť za vady diela, ktoré vznikli aj počas plynutia záručnej doby v dôsledku zásahov Objednávateľa alebo tretej osoby do diela bez súhlasu Zhotoviteľa, alebo neodbornou manipuláciou.
Objednávateľ je povinný oznamovať reklamácie výlučne písomnou formou. Zmluvné strany sa dohodli, že reklamáciu v inej ako písomnej forme nie je Zhotoviteľ povinný akceptovať. V písomnej reklamácii musia byť vady presne definované, popísané alebo uvedené ako sa prejavujú a Objednávateľ v nej súčasne navrhne termín začatia reklamačného konania. Zmluvné strany dohodnú spôsob, podmienky a termín realizácie opravy vady a posúdia, resp. pokiaľ to bude možné, vyjadria sa k zodpovednosti za reklamovanú vadu.
Objednávateľ je oprávnený požadovať buď odstránenie vady opravou, ak je vada opraviteľná, pokiaľ nie je, potom odstránením vady dodaním náhradného plnenia (pri vadách materiálov, zariaďovacích predmetov, svietidiel a pod.) alebo primeranou zľavou z dohodnutej ceny.
Právo Objednávateľa vyplývajúce zo záruky zaniká, pokiaľ Objednávateľ neoznámi vady diela bez zbytočného odkladu.
Zhotoviteľ je povinný najneskôr do 15-tich dní po doručení písomnej reklamácie Objednávateľa mu písomne oznámiť stanovisko k reklamácii.
V prípade reklamovanej vady je Zhotoviteľ povinný nastúpiť na jej odstránenie, ak vadu uznáva, najneskôr do termínu dohodnutého v protokole z obhliadky reklamovanej vady. Ak nenastúpi Zhotoviteľ k odstráneniu oprávnene reklamovanej vady, t.j. ak vadu uznáva, ani do 20-tich dní po dohodnutom termíne, je Objednávateľ oprávnený, nechať vady a prípadné škody odstrániť tretími osobami na ťarchu Zhotoviteľa.
Objednávateľ je povinný umožniť pracovníkom Zhotoviteľa prístup do priestorov potrebných pre odstránenie vady. Pokiaľ tak neurobí, nie je Zhotoviteľ v meškaní s termínom nastúpenia na odstránenie vady ani s termínom pre odstránenie vady.
Ak sa v sporných prípadoch preukáže, že Objednávateľ reklamoval vady diela neoprávnene, t.j. na reklamovanú vadu sa nevzťahuje záruka podľa zmluvy/objednávky a/alebo reklamovaná vada diela bola spôsobená nevhodným užívaním diela Objednávateľom a podobne, je Objednávateľ povinný uhradiť Zhotoviteľovi všetky náklady, ktoré mu v súvislosti s odstránením vady vznikli.
- Ostatné
Zmluvné strany si dohodli, že pre ich záväzkový vzťah platia prednostne ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. – Obchodný zákonník v platnom znení ku dňu podpísania objednávky.
Písomným potvrdením objednávky berie Zhotoviteľ na vedomie, že akékoľvek práce a výkony, ktoré nie sú zahrnuté v tejto objednávke, je oprávnený vykonať len po ich predchádzajúcom dojednaní zo strany Objednávateľa vo forme písomnej objednávky, podpísanej štatutárnym zástupcom Objednávateľa.
Článok XV.
ROZHODCOVSKÁ DOLOŽKA
tejto Zmluvné strany a štatutárny orgán sa dohodli, že všetky spory, ktoré medzi nimi vzniknú z právnych vzťahov vzniknutých na základe zmluvy alebo súvisiacich so zmluvou, vrátane sporov o platnosť, výklad a zánik zmluvy, budú riešené pred Všeobecným Rozhodcovským súdom SR, Dunajská 8, 811 08 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 51412772 s konečnou platnosťou jedným rozhodcom ustanoveným rozhodcovským súdom, podľa vnútorných predpisov rozhodcovského súdu s možnosťou súdu v zmysle ust. § 22a ods. 1 zákona č. 244/2002 Z.z. (ďalej len „rozhodcovský súd“). Rozhodcu ustanovuje a vymenuje rozhodcovský súd. Rozhodnutie rozhodcovského súdu bude pre strany konečné a záväzné. Strany sa výslovne dohodli na možnosti súdu v zmysle ust. § 22a ods. 1 zákona č. 244/2002 Z. z., o rozhodcovskom konaní. Rozhodcovská doložka neplatí pre zmluvné vzťahy, ak je Odberateľom fyzická osoba v postavení spotrebiteľa.
Článok XVI.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Tieto VOP sú záväzné od roku 01.01.2021. Prvá strechárska je oprávnená jednostranne meniť obsah VOP. Pre Odberateľa sú však záväzné zverejneným na internetovej stránke www.prv alebo doručením nového znenia VOP do kontaktného miesta podľa zmluvy do sídla Odberateľ, podľa toho čo nastane skôr.
Odberateľ je počas trvania zmluvy povinný oznámiť bezodkladne Prvej strechárskej zmenu obchodného mena, sídla, bydliska, IČO, bankového spojenia a ďalších údajov uvedených v kúpnej zmluve. Odberateľ je povinný bezodkladne oznámiť Prvej strechárskej skutočnosť, že bol podaný návrh na vyhlásenie konkurzu na jeho majetok, začatie exekučného konania a to, že spoločnosť rozhodla o zrušení spoločnosti s likvidáciou.
Odberateľ vyhlasuje:
- a) že súhlasí s tým, aby Prvá strechárska uzavrela zmluvu o zriadení záložného práva na pohľadávku Prvej strechárskej voči Kupujúcemu z uzatvorenej zmluvy alebo takúto pohľadávku postúpil ktorejkoľvek tretej osobe, a zároveň sa Odberateľ zaväzuje poskytnúť Prvej strechárskej potrebnú súčinnosť pri vzniku a realizácii záložného práva,
- b) že nemá námietky voči založeniu pohľadávok a bez súhlasu Prvej strechárskej nebude môcť použiť svoje pohľadávky na započítanie založených pohľadávok.
Doručovanie: Zmluvné strany sa dohodli, že všetky písomnosti, ktoré má doručiť/bude doručovať v zmysle zmluvy ako aj po skončení zmluvy jedna zmluvná strana druhej zmluvnej strane, budú doručované osobne alebo prostredníctvom pošty doporučene na adresu druhej zmluvnej strany uvedenú v záhlaví zmluvy/v objednávke pričom zásielka (písomnosť) sa bude považovať za doručenú dňom jej prevzatia adresátom – zmluvnou stranou, dňom, kedy zmluvná strana odmietne osobne doručovanú alebo poštou doručovanú zásielku prevziať, alebo dňom, kedy pošta vráti doručovanú zásielku odosielajúcej zmluvnej strane ako nevyžiadaná v odbernej (úložnej) lehote alebo s oznámením adresát neznámy, prípadne ako zásielku nedoručenú. Pre vylúčenie pochybností sa fikcia doručenia nevzťahuje na doručovanie faktúry vystavenej Prvou strechárskou druhej zmluvnej strane.
Oddeliteľnosť: Ak niektoré ustanovenie zmluvy budú zmluvné strany, súd alebo iné kompetentné orgány považovať za neplatné, neúčinné, protiprávne alebo nevymáhateľné, potom takéto ustanovenie bude neplatné iba v dotknutom a v najužšom možnom rozsahu, pričom jeho zvyšná časť, význam a dopady ako aj ostatné ustanovenia zmluvy zostávajú v platnosti a táto zmluva/dohoda sa bude vykladať tak, ako keby v nej nebolo neplatné, protiprávne, neúčinné alebo nevymáhateľné ustanovenie nikdy obsiahnuté. Tie ustanovenia, ktoré boli považované za nevymáhateľné, protiprávne, neúčinné alebo neplatné, budú znova prerokované a nahradené zmluvnými stranami v dobrej viere podporiť pôvodný zámer a účel sledovaný oboma zmluvnými stranami takými ustanoveniami, o ktorých by bolo možné predpokladať, že by ich zmluvné strany boli použili, keby vedeli o neplatnosti, protiprávnosti, neúčinnosti alebo nevymáhateľnosti nahradzovaných ustanovení.
Každá zmluvná strana potvrdzuje druhej zmluvnej strane, že:
- konzultovala a/alebo mala možnosť konzultovať (a ktorú z vlastného rozhodnutia nevyužila) obsah, význam a dôsledky každého ustanovenia zmluvy so všetkým príslušnými poradcami, vrátane externých účtovných a právnych poradcov, ktorých považovala za odborne vhodných a spôsobilých,
- uzavrela zmluvu s plným pochopením jej podmienok.
Vzájomná spolupráca: Zmluvné strany sa zaväzujú, že na požiadanie si poskytnú všetku potrebnú súčinnosť na splnenie predmetu a účelu zmluvy, vrátane vykonania všetkých potrebných úkonov. Zmluvné strany sú povinné vzájomne sa informovať o skutočnostiach potrebných pre plnenie ich záväzkov alebo výkon práv vyplývajúcich zo zmluvy, oznamovať si včas všetky informácie, zmeny a dôležité okolnosti, ktoré majú alebo môžu mať vplyv na ich činnosť či plnenie povinností a výkon práv podľa zmluvy, najmä sú povinné vzájomne sa informovať o zmene adresy, bankového spojenia či iných podstatných skutočnostiach. Zároveň sú zmluvné strany povinné zdržať sa všetkého čo by narušilo účel a zmysel zmluvy.
Dôvernosť: Všetky skutočnosti vyplývajúce zo zmluvného vzťahu, ako aj výrobné, technické, technologické, organizačné, obchodné a iné informácie, ktoré jedna zmluvná strana poskytne resp. sprístupni druhej zmluvnej strane, považujú obe zmluvné strany za dôverné informácie alebo za predmet obchodného tajomstva ak spĺňajú kritériá stanovené Obchodným zákonníkom. Zmluvná strana sa zaväzuje, že dôverné informácie a/alebo obchodné tajomstvo, ktoré jej boli zverené druhou zmluvnou stranou a/alebo, ktoré zistila v priebehu realizácie zmluvy, a ktoré nie sú všeobecne známe, nesprístupní tretím osobám a ani ich nepoužije pre iné účely ako pre plnenie zmluvy. Zmluvné strany sa zaväzujú zachovávať obchodné tajomstvo podľa § 17 Obchodného zákonníka.
Za porušenie ochrany dôverných informácií a/alebo obchodného tajomstva sa nepovažuje poskytnutie informácií orgánom verejnej správy v zmysle právnych predpisov, zamestnancom, právnym poradcom, audítorom a to v nevyhnutnom rozsahu a/alebo za účelom výkonu práva. Povinnosť zachovávať mlčanlivosť (ochranu dôverných informácií a/alebo obchodného tajomstva) z tohoto zmluvného vzťahu platí aj po skončení zmluvy/dohody.
Ochrana osobných údajov: Prvá strechárska spracováva osobné údaje v nevyhnutnom rozsahu ako je meno, priezvisko, bydlisko, mail, telefónne číslo. Právnym základom pre spracúvanie osobných údajov je plnenie predzmluvných a zmluvných vzťahov. Poučenie ako aj zásady ochrany osobných údajov sú k dispozícií v sídle Prvej strechárskej, na stránke www.prvastrecharska.sk alebo na vyžiadanie dotknutej osoby budú poskytnuté mailom. Prvá strechárska získané osobné údaje neposkytuje tretej strane, okrem dopravcu, ak dopravu tovaru nevykonáva priamo Prvá strechárska.
Spotrebitelia: Vyššie uvedené ustanovenia sa primerane použijú aj pri zmluvných vzťahoch, kde na jednej strane vystupuje Odberateľ ako spotrebiteľ. Ustanovenia týchto VOP sa nepoužijú iba v prípade, ak sú v rozpore s ustanoveniami piatej hlavy Občianskeho zákonníka (spotrebiteľské zmluvy), zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
Tieto VOP sú súčasťou každej objednávky, zmluvy a sú pre Odberateľa záväzné akceptovaním objednávky Prvou strechárskou. Tieto VOP sa aplikujú na všetky zmluvné vzťahy, uzatvorené medzi zmluvnými stranami predmetom ktorých je dodávka tovaru, služieb a/alebo zhotovenie diela. Aplikácia všeobecných obchodných podmienok Odberateľa je týmto výlučne vylúčená aj keby boli prílohou objednávky alebo by na ne objednávka odkazovala, ak nebude explicitne písomne uvedené inak.
Prvá strechárska, s.r.o.